Regelmatig zijn we in het nieuws te vinden. De pers weet ons steeds vaker te vinden om de achterliggende gedachte van een bepaald fenomeen te achterhalen. Hierover doen wij op basis van onze kennis en kunde ons verhaal. Waar we allemaal waren te horen en te zien, ontdek je in dit artikel.

logo marketingfacts

Het eerste grote artikel van Geert Jan verscheen in 2015 op Marketingfacts. Hét online platform voor marketeers en vakprofessionals. Na een lange zelfstudie over kleurenpsychologie heeft hij over dit onderwerp een artikel geschreven. Inmiddels meer dan 110.000 keer gelezen door een professional.


logo Friesch Dagblad

Het Friesch Dagblad schreef gedurende het COVID-19 virus, ook wel bekend als het Coronavirus regelmatig artikelen. In één van die artikelen werden wij gevraagd over het principe schaarste en sociale bewijskracht in supermarketen. Hoe kan het dat ‘we’ blijven hamsteren terwijl er géén te korten zijn. De invloeden op ons brein zijn onbewust heftiger dan we zelf denken.


logo Het Parool

Tentijde van het COVID-19 virus, ook wel bekend als het Coronavirus. Heeft Het Parool een artikel geschreven over waarom we hamsteren en dan ook nog massaal op toiletpapier. Geert Jan gaf zijn deskundige expertise over de psychologische invloeden.


logo algemeen dagblad

Ook het Algemeen Dagblad heeft een artikel geschreven over hamsteren in de supermarkt in de beginfase van het COVID-19 virus. In dit artikel werd Geert Jan om zijn expertise gevraagd.


logo Margriet

De Margriet, met meer dan 1 miljoen lezers heeft in één van haar nummers een uitgebreid artikel geschreven over de psychologie van kleuren. In dit nummer hebben ze ons als expert gevraagd naar de achterliggende gedachten.


Logo radio npo2

In dit radiofragment is Geert Jan geïnterviewd Door Jeroen Kijk in de Vegte van Bureau Kijk in de Vegte van Radio NPO2. In dit fragment wordt ingezoomd waarom zwarte verpakkingen aantrekkelijker zijn en welke psychologische reden hierachter schuil gaat.


logo De Morgen

De Morgen, de grootste krant van België heeft Geert Jan geïnterviewd waarom sigarettenpakjes onaantrekkelijker zijn gemaakt en welk effect dit kan hebben.


In dit radiofragment is Geert Jan geïnterviewd over waarom een ME bus van donkerblauw is getransformeerd naar de politiestrepen. Hierbij is ingezoomd op welke psychologische effecten deze transformatie heeft en wat de achterliggende reden zou kunnen zijn.

Edit: Dit artikel is helaas niet meer terug te luisteren.


Marketingfacts Jaarboek

Als blogger op Marketingfacts hebben we een kleine bijdrage geleverd aan het Marketingfacts Jaarboek van 2016-2017. Dit staat natuurlijk wel in schril contrast met de auteurs van dit boek.


Logo in de spiegel

Blogsite in de spiegel scheef een artikel over kuddegedrag en hamsteren ten tijde van het COVID-19 virus. Geert Jan gaf een toelichting.


We waren te horen op de radio van NH Nieuws over de invloed van kleuren in het winkelcentrum voor Hoorn. Een leuk nieuwsitem waarbij de wethouder van Hoorn wellicht zijn voordeel mee kan doen.

Edit: Helaas is het fragment offline en niet meer te beluisteren.


Logo Guapa

Guapa e-commerce heeft in april 2015 een artikel over Geert Jan geschreven over kleurenpsychologie. Helaas is het hele artikel niet meer terug te vinden. Ze schreven onder andere: ”Geert Jan Stenvert heeft zich tijdens zijn studie gericht op kleurenpsychologie en concludeert dat kleuren erg belangrijk zijn bij het beïnvloeden.”


In 2015 mocht Geert Jan met een aantal medestudenten een bezoek brengen aan de tweede kamer. Hierover heeft hij gesproken over hoe winkelgebieden beter kunnen presteren met behulp van psychologische invloeden. Lutz Jacobi van de PvdA was één van de genodigden.